سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی پرینتر سوزنی

پرینترهای سوزنی از قدیمی  ترین و اولین چاپگرها محسوب می شوند.اکثر چاپگرهای سوزنی به صورت سیاه و سفید عمل می کنند اما جوهرهای رنگی هم در آن استفاده می شود. بیشتر در ادارات، شرکت ها، بانک ها (ثبت اطلاعات روی رسیدها) و دفاتر بیمه (برای ثبت مشخصات بر روی دفترچه) مورد استفاده قرار می گیرد و برای مصارف خانگی پیشنهاد نمی شود. این دستگاه از سوزن های بسیار باریک تشکیل شده است که در اثر ضربه به جوهر بر روی کاغذ چاپ می شوند و هر چه قدر تعداد این ضربه بیشتر باشد کیفیت چاپ خوانا تر و واضح تر می شود. در دو نوع خطی و ماتریسی تولید شده اند.از نظر تنوع مدل بسیار پایین تر از مدل لیزری و جوهر افشان می باشند.


انواع پرینتر سوزنی

  • چاپگر سوزنی خطی
  • پرینتر سوزنی ماتریسی

تنوع چاپگر سوزنی بسیار پایین‌تر از انواع لیزری و جوهرافشان است. شرکت‌هایی همچون الیویتی، اچ پی، اپسون و… این مدل چاپگر را تولید می‌کنند. در این صفحه می‌توانید برخی از محصولات این برندها را مشاهده نمایید.


عملکرد پرینتر سوزنی به چه صورت است؟

1. در پرینترهای سوزنی آنچه که سبب تولید کاراکترها می‌گردد ضربه زدن پین‌ها به یک ریبون جوهری است. خروجی چنین پرینترهایی عمدتاً کیفیت چندانی ندارد. چاپ فرم‌هائی مشتمل بر چندین صفحه یکی از ویژگی های بارز این دستگاه‌هاست؛ ویژگی‌ای که در پرینترهای لیزر و جوهرافشان دیده نمی‌شود.

2. سرعت چاپ در پرینترهای سوزنی بر حسب تعداد کاراکتر در ثانیه (CPS) اندازه‌گیری می‌شود. این سرعت می‌تواند با توجه به مدل پرینتر سوزنی از 50 تا 500 cps متغیر باشد.

3. کیفیت چاپ در این دستگاه را می توان با توجه به تعداد پین‌های پرینتر تشخیص داد (امکانات سخت افزاری موجود به منظور تولید نقاط در خروجی). کیفیت چاپ در این دستگاه می‌تواند از نه تا بیست و چهار متغیر باشد. پرینترهایی که دارای 24 پین باشند می‌توانند نتایج نسبتاً باکیفیتی را داشته باشند.

4. پرینترهای سوزنی دارای نویز و سرو صدای بمراتب بیشتری در مقایسه با پرینترهای لیزری و جوهر افشان هستند.


قیمت چاپگر سوزنی

قیمت مناسب پرینتر های سوزنی یکی از مهم ترین مواردی است که باعث شده با وجود کیفیت پایین و نحوه کارکرد این دستگاه ها همچنان شاهد حضور آن ها در ادارات و شرکت های مختلف باشیم. خرید این محصول برای شرکت هایی که امورات مختلف آن ها از طریق پرینتر های سوزنی نیز قابل انجام است، بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.


 خرید پرینتر سوزنی

پرینتر های سوزنی در بانک ها، فروشگاه ها، ادارات و … به دلیل حجم بالای کار و نیاز به سرعت در انجام پرینت، مورد استفاده قرار می گیرند. فاکتور های مهمی در هنگام خرید پرینتر سوزنی باید مورد توجه قرار بگیرد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سرعت چاپ، کیفیت چاپ، توانایی اتصال به دستگاه های مختلف، قیمت مناسب و … اشاره نمود. هر چند از نظر کیفیت نمی توان پرینتر های سوزنی را با پرینتر های جدید و روز دنیا مقایسه نمود اما فاکتور های دیگری مانند سرعت و قیمت می تواند نظر مثبت مشتریان برای خرید این پرینتر ها را جلب نماید.

اگر چه پرینتر های سوزنی تنوع بالایی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را با پرینتر های جدید و روز دنیا مقایسه نمود، اما ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند نظر مثبت مشتریان را برای خرید جلب نماید. به هنگام خرید چاپگر سوزنی باید موارد مهمی همچون سرعت و کیفیت چاپ، سایز کاغذ چاپ (A4, A3, …)، قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف و پورت دستگاه را بررسی کنید.